ثبت آگهی
دسته ها
شهر ها
جستجو

شهر ها

ثبت رایگان آگهی در ازدواج ایرانی
ورود به پنل نمایندگان

مراقبت از سلامت روان هنگام برنامه ریزی عروسی

مراقبت از سلامت روان هنگام برنامه ریزی عروسی

احساسی که هنگام برنامه ریزی عروسی به شما دست می دهد ترکیبی از عصبی بودن و هیجان است و این احساس زمانی که شما در حال شروع یک چیز جدید و ناشناخته هستید و به آینده نگاه می کنید به طور طبیعی به وجود می آید. با این حال، بین احساس عصبی بودن و استرس تفاوت زیادی وجود دارد.

وقتی احساس استرس و اضطراب شروع به مختل کردن زندگی روزمره شما می کند، نشانه‌های آشکاری که نشان می‌دهد به این نقطه رسیده‌اید عبارتند از بدخوابی، دعوا کردن با شریک زندگی‌تان، غذا خوردن بیشتر، مشکلات پوستی و احساس فلج شدن برای تصمیم‌گیری. و قاعدتا وقتی می خواهید برنامه ریزی کنید و عروسی برگزار کنید، این چیزی نیست که می خواهید.

در طول دو سال اخیر شیوع کووید یکی از چالش های اصلی بوده است. بزرگترین عامل استرس‌زای عروس و داماد برگزاری یک عروسی ایمن بود، که در بعضی موارد باعث تغییر تاریخ عروسی شده و همچنین به معنای کاهش لیست مهمانان نیز بوده است.

برنامه ریزی عروسی می تواند ذاتاً چالش برانگیز و استرس زا باشد که می تواند بر روابط شما با شریک زندگی، خانواده و دوستان تأثیر بگذارد.

عروسی شما قرار است زمانی شاد و مفرح برای جشن گرفتن عشق مشترک شما و شریک زندگیتان باشد. برای کمک به یادآوری این نکته در حین کنترل استرس، کارشناسان و درمانگران عروسی توصیه هایی را ارائه می دهند.

یک بودجه واقعی تنظیم کنید.

همه چیزهایی که در اینستاگرام می بینید از گل های زیبا روی سقف تا ظروف شیشه ای سفارشی ممکن است هزینه بسیار بالایی داشته باشند. ممکن است فکر کنید که می توانید این موارد را به عروسی خود اضافه کنید، اما نمی توانید.

این کلمات تند ولی واقعی چیزی است که باید بدانید و انتظاراتی که به صورت آنلاین در شما بوجود آمده بسیار فراتر از بودجه شما هستند. به عنوان مثال، گل های تازه، می توانند بسیار بیشتر از آنچه مردم تصور می کنند، هزینه داشته باشند. به همین دلیل است که توصیه می کنند که بودجه اولین چیزی باشد که تصمیم گیری می شود. تصمیم گیری کنید که چشم انداز عروسی شما چیست و بودجه واقعی چقدر است. در وب سایت ازدواج ایرانی می توانید بر اساس بودجه خود انتخاب های خود را داشته باشید.

بخش بزرگی از بودجه ممکن است به غذا اختصاص یابد و نوسانات قیمت، بودجه‌بندی منو را چالش‌برانگیزتر کرده است. برخی از زوج ها که بعلت کرونا تاریخ عروسی خود را تغییر داده بودند اکنون به دلیل تورم، منوی اصلی آنها دو برابر قیمت شده است.

تنظیم بودجه به خودی خود می تواند چالش برانگیز باشد، تصمیم‌گیری در مورد اولویت‌ها و رتبه‌بندی آنها اولین قدم در تصمیم‌گیری برای اینکه پول شما صرف چه چیزی شود، است.

آنچه برای شما مهم است را اولویت بندی کنید.

کارشناسان توافق دارند که یک استراتژی خوب در مورد تعیین اولویت ها این است که هر یک از زوجین چیزهایی را که برای آنها در فرآیند عروسی مهم است بنویسد. گل، غذا، لباس عروسی، عکاس، محل برگزاری و ...

اگر همسو نباشید، زمینه هایی خواهد بود که باید مصالحه و توافقات حاصل شود. 9 ماه تا یک سال برای برنامه‌ریزی به خود فرصت دهید و ابتدا با موارد بزرگ شروع کنید، مانند تالار و باغ تالار عروسی، آتلیه عروس و لباس عروس. پس از رزرو و تعیین مبلغ برای این اقلام گران‌قیمت همه موارد دیگر سر جای خود قرار می‌گیرند. روی چیزهایی تمرکز کنید که برای شما و شریک زندگی شما واقعاً مهم است.

مهم است که پول خود را صرف چیزهایی کنید که برای شما شادی می‌آورند، نه برای چیزهایی که فکر می‌کنید باید داشته باشید. به عنوان مثال، زوجی که در مراسم عروسی خود به جای کیک، پای سیب سفارش داد، زیرا این دسری است که مهمانان دوست داشتند! چرا برای چیزی که از آن لذت نمی برید پول خرج کنید؟ چیزی خلق کنید که فردیت شما را نشان دهد. عروسی باید با ارزش ها و شخصیت زوج هماهنگ باشد.

برای بهترین بودن تلاش نکنید و پلن B داشته باشید.

هیچ کس کامل نیست، و همین امر در مورد عروسی ها نیز صدق می کند. کارشناسان معتقدند که رسیدن به کمال غیرممکن است. به اندازه کافی خوب، خوب است. همچنین، به یاد داشته باشید که مهمانان تقریباً به اندازه شما به جزئیات توجه نمی کنند.

بنابراین، هنگام برنامه ریزی عروسی خود، سعی کنید و به یاد داشته باشید که موارد کوچک را بزرگ نکنید. یک استراتژی برای این کار این است که همیشه یک پلن B داشته باشید تا اگر همه چیز آنطور که انتظار می‌رود پیش نرفت خیالتان راحت باشد. انعطاف‌پذیر باشید، همه چیز را کمی کمتر جدی بگیرید. می‌توان به راحتی گرفتار این احساس شد که انگار باید عالی باشید.

منوی خود را ساده کنید.

شما نمی‌توانید و قرار هم نیست که همه را راضی کنید. بخشی از این بدان معناست که در مورد ترجیحات و نیازهای غذایی همه نگران نباشید. روی آنچه دوست دارید و بودجه شماست تمرکز کنید.

از اینستاگرام و پینترست خیلی ایده نگیرید.

اینستاگرام و پینترست ابزارهای مفیدی برای الهام گرفتن هستند، اما می توانند گمراه کننده باشند. برخی از تصاویر بی‌نقص را بسیار آسان و در دسترس نشان می‌دهند که همه می‌توانند آن را داشته باشند.

زندگی مطابق با استانداردهای فرهنگی، اجتماعی، زیبایی و رسانه های اجتماعی می تواند یک عامل استرس زا باشد. ارزش‌های اصلی خود را جدا از ارزش‌هایی که به شما منتقل شده است، از جامعه یا موارد دیگر که با آن‌ها همسو نیستید، روشن کنید. به عبارت دیگر سعی کنید فشارهای شبکه های اجتماعی را رها کنید. عروسی شما برای شما، شریک زندگی و عزیزانتان است و برای فالوورهای شما نیست.

خانواده را گام به گام مدیریت کنید.

یکی از بزرگترین منابع استرس در طول فرآیند برنامه ریزی عروسی اعضای خانواده است و وقتی خانواده هزینه عروسی را می پردازند، خیلی پیچیده تر هم می شود. نظرات و توصیه های ناخواسته از طرف همسر و سایر عزیزان می تواند به دلایل مختلفی به بار عاطفی بر دوش همه افراد درگیر تبدیل شود.

از آنچهکه پسر عمویتان یا مادرتان انجام داده است، پیروی نکنید.

البته، گفتن این کار آسان تر از انجام دادن آن در مورد اعضای خانواده است. مهم است که به رابطه خانوادگی احترام بگذاریم، در حالی که خیلی توجه نکنیم.

یک بیانیه مهربان و ملایم تهیه کنید که می توانید برای این کار استفاده کنید، مثلا "واقعا جالب به نظر می رسد، اما این در بودجه ما نیست. با این حال، بسیار خوشحالم که به اشتراک گذاشتید".

به یاد داشته باشید که وقتی همه چیز از کنترل خارج می شود، حق دارید که درگیر شوید. شما مجبور نیستید رفتار بد را فقط به این دلیل که آنها را دوست دارید یا اعضای خانواده هستند تحمل کنید.

برقراری ارتباط

ارتباط نادرست می تواند منجر به فاجعه شود، بنابراین کارشناسان معتقدند که شفاف بودن از همان ابتدا در مورد انتظارات، بودجه و سبک در برنامه ریزی عروسی بسیار مهم است. این شامل همه افراد از اعضای خانواده گرفته تا شریک زندگی شما می شود.

شریک شدن با همسر آینده خود در طول فرآیند برنامه ریزی نیز می تواند یک تجربه پیوند عالی باشد. ارتباط آزاد و صادقانه مهم خواهد بود، چه برای برنامه ریزی عروسی یا هر جنبه دیگری از یک شراکت مادام العمر.

استراحت کنید.

اگر برنامه ریزی آنقدر زیاد شد که دیگر سرگرم کننده نبود یا شروع به ایجاد مشکل بین شما و خانواده یا شریک زندگی تان کرد، دو هفته استراحت کنید. پیاده‌روی 30 دقیقه‌ای به شما کمک می‌کند. خواب کافی و غذای کافی نیز برای ذهن مهم است. بسیاری از مردم قبل از عروسی خود رژیم می گیرند، اما مهم است که مطمئن شوید مواد مغذی کافی دریافت می کنید تا احساس خوبی داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که چرا ازدواج می کنید.

در پایان، عروسی یک روز است اما قرار است ازدواج برای همیشه باشد. بنابراین، به یاد داشته باشید که در طول فرآیند برنامه ریزی از رابطه خود غافل نشوید. به قرارهای خود ادامه دهید و فقط در مورد عروسی صحبت نکنید. شما نمی خواهید عروسی به طور کامل زندگی شما را تسخیر کند پس به کارهایی که در وهله اول به شما کمک کرد عاشق شوید ادامه دهید.

در نهایت، عروسی جشن عشق و اتحاد شماست. عروسی زمان شادی است برای رها کردن، رقصیدن و شریک شدن جشن عشق با همه افرادی که برای شما مهم هستند. پس از آن لذت ببرید.

عروسی
ماشین عروس
تالار عروسی
باغ تالار عروسی
بهترین باغ تالارهای عروسی
پذیرایی عروسی
برنامه ریزی عروسی
بهترین تالارهای عروسی
ازدواج ایرانی
تشریفات عروسی
دسته گل عروس
جشن عروسی
عروس و داماد
شام عروسی
منوی شام عروسی
خدمات عروسی
آرامش در عروسی

پربازدید ها

تالار عروسی مناسب

sadeghpoor
یکشنبه 14 فروردین 1401

کم کردن هزینه های عروسی

sadeghpoor
یکشنبه 14 فروردین 1401
نظر شما
نظرات
0 نظر