ثبت آگهی
دسته ها
شهر ها
جستجو

شهر ها

ثبت رایگان آگهی در ازدواج ایرانی
ورود به پنل نمایندگان

راهنمای انتخاب کت و شلوار داماد

راهنمای انتخاب کت و شلوار داماد

زمان آن فرا رسیده است که به دنبال ویژگی هایی باشید که عروسی شما را به یک عروسی رویایی تبدیل می کند. مهم ترین تصمیم داماد انتخاب کت و شلوار عروسی است. قبل از شروع موارد زیر را باید در نظر بگیرید:

چه مدت قبل از شروع برنامه ریزی، کت و شلوار داماد را بگیریم؟

روند برنامه ریزی لباس باید از 2،3 ماه قبل از عروسی شروع شود. همچنین به این بستگی دارد که آیا مطمئن هستید که چه لباسی بپوشید یا به مشاور نیاز دارید. زمان بندی لباس شما باید همیشه با در نظر گرفتن زمان ساخت تنظیم شود.

کت و شلوار خود را برای استفاده مجدد بخرید.

اگر شما تصمیم دارید که بعد از مراسم عروسی کت و شلوار خود را باز هم بپوشید و مانند لباس عروس آن را یک بار استفاده نکنید، پس لباس خود را با توجه به اینکه چگونه می توانید بعد از عروسی دوباره بپوشید، انتخاب کنید.

از آنجایی که این مراسم عروسی شماست، ممکن است وسوسه شوید که با رنگ‌های روشن و الگوهای خاص لباس انتخاب کنید. اما مقاومت کنید، مخصوصاً اگر کت و شلوارتان را سفارش می دهید. برخلاف یک عروس، شما می توانید بیش از یک روز کت و شلوار خود را بپوشید، البته با فرض اینکه عاقلانه انتخاب کنید.

رنگی را انتخاب کنید مانند آبی تیره یا خاکستری زغالی که برای سایر رویدادهای رسمی یا جلسات اداری رسمی نیز مناسب باشد. این کت و شلوار برای مصاحبه، شام خاص، رویدادهای حرفه ای، مراسم و جلسات کاری مناسب خواهد بود. کت و شلوار باید ساده باشد تا با پیراهن ها، کراوات ها و کفش های مختلف ست شود.

نوع عروسی، رسمی یا غیر رسمی و فصل یا محل برگزاری عروسی، جزئیاتی است که کمک زیادی به تعریف لباس داماد می کند.

نحوه انتخاب کت و شلوار داماد

مطمئناً استایل و سلیقه شخصی شما برای خرید کت و شلوار بسیار مهم است، اما برای انتخاب کت و شلوار مناسب برای عروسی خود باید عواملی مانند فصل، زمان و مکان مراسم را در نظر بگیرید.

انتخاب پارچه و کت و شلوار عروسی

با توجه به فصل:

  • پاییز زمستان

در حالی که فصل زمستان محبوب ترین زمان برای ازدواج نیست، اما بسیاری از مراسم در این فصل برگزار می شود. در یک عروسی زیبای پاییزی جادوی خاصی در مورد رنگ ها وجود دارد که می تواند تصاویر عروسی شما را فوق العاده کند. توجه داشته باشید که رنگ های تیره در پاییز و زمستان غالب هستند.

  • بهار تابستان

اواسط بهار و تابستان آنقدر فصل عروسی است که همه منتظر دعوت عروسی هستند و برای لباس هایشان برنامه ریزی می کنند و داماد هم که ستاره عروسی است.

بیایید لباس تابستانی برای داماد را به سه دسته اصلی تقسیم کنیم: پارچه (ترکیب پشم و ابریشم)، وزن پارچه (کمتر از 250 گرم در متر) و رنگ (آبی یا خاکستری).

کت و شلوار آبی کلاسیک یک لباس مناسب در همه حال و هوا است که بهترین انتخاب برای مراسم عروسی و ایده آل برای هر چهار فصل است.

با توجه به سبک:

  • کلاسیک

کت و شلوار سه تکه آبی رنگ کت و شلوار کلاسیک برای اکثر عروسی ها است، آبی دارای تنوع رنگی مختلفی است که می توانید با توجه به شخصیت خودتان انتخاب کنید. گزینه‌ها آبی یکدست، آبی و آبی تیره هستند، پشمی یا ترکیبی (پشم و پنبه یا پشم و ابریشم). یک کت و شلوار سه دکمه، چهار دکمه روی آستین، با جیب را انتخاب کنید.

  • امروزی

اگر قرار است عروسی در فضای باز برگزار شود یا می‌خواهید ظاهر کلاسیک را کنار بگذارید و به دنبال چیز تازه‌تری برای رنگ‌های روشن‌تر در سه تکه باشید، رنگ هایی مانند سفید کم رنگ، خاکستری روشن، بژ یا آبی روشن مناسب است.

پارچه برای این نوع کت و شلوار عروسی می تواند ترکیبی از پشم و ابریشم باشد که کمی ظاهر شما را براق می کند، یا ترکیب پنبه و کتان که بیشتر برای فضای عروسی معمولی و آرام است اما همیشه یک پارچه سه تکه را در نظر داشته باشید. در غیر این صورت خیلی غیر رسمی است.

برای شلوار، قد باید کاملا روی مچ پای شما بنشیند. برای کت و شلوار عروسی قد شلوار کمی بیشتر از حد معمول است و بلندتر انتخاب می شود.

برای عروسی‌های غیررسمی می‌توانید از کمربند استفاده کنید، اما برای ست‌های رسمی‌تر توصیه می‌شود که شلوارهای مناسب بدون کمربند داشته باشید. شلوار پلیسه دار ممکن است غیر رسمی به نظر برسد، شلوار بدون چین ظاهر بهتری دارد.

  • جلیقه یا بدون جلیقه؟ کت و شلوار سه تکه یا دو تکه؟

جلیقه ضروری است. کت و شلوار سه تکه با جلیقه جذاب تر است. انتظار می رود داماد برای مراسم لباس رسمی بپوشد. جلیقه بسته به انتخاب شما می تواند 3 دکمه یا 4 دکمه باشد. اگر ظاهر رسمی دوست دارید، یک جلیقه متناسب با کت و شلوار خود تهیه کنید.

رنگ کت و شلوار داماد:

  • کت و شلوار آبی

آبی واقعاً رایج ترین گزینه در مورد عروسی است. آبی به خصوص در سایه های آبی نیمه شب، رنگی جذاب است که به مردانی که آن را می پوشند، احساسی ماندگار می دهد.

رنگ آبی تعادلی بین رسمی بودن مراسم عروسی و رسمی بودن تشریفات پیدا می کند.

  • کت و شلوار خاکستری

کت و شلوار خاکستری کلاسیک گزینه خوبی است و پس از آبی برای عروسی ها دومین گزینه مناسب است.

خاکستری روشن در چند سال گذشته برای عروسی مقاصد غیررسمی ترند شده است، زیرا حس بسیار آرامی به شما می‌دهد اما ممکن است رنگ عروس را تحت الشعاع قرار دهد. بنابراین در انتخاب سایه مناسب برای خود و عروس خانم بسیار مراقب باشید.

  • کت و شلوار مشکی

مشکی یک رنگ رسمی است، اما به دلیل ارتباط آن با لباس شب، ممکن است در واقع برای یک مراسم عروسی مناسب نباشد. عروسی یک جشن است، یک رویداد رسمی خیلی سخت و جدی نیست.

در اکثر کشورها کت و شلوار مشکی برای مراسم ختم کنار گذاشته می شود و مشکی برای عروسی در نظر گرفته نمی شود. اگر ظرافت تیره رنگ مشکی را دوست دارید، همیشه می توانید تیره ترین رنگ آبی را مانند آبی نیمه شب داشته باشید.

کت و شلوار عروسی نامتناسب

وقتی نوبت به عروسی می‌رسد،. فرقی نمی کند که عروسی در سالن عقد یا باغ تالار عروسی برگزار شود، از همه نظر عروسی یک امر رسمی است.

داماد باید برای این روز خاص لباس خاصی داشته باشد و یک کت و شلوار سه تکه، خوش دوخت و کاملاً متناسب انتخاب عالی است.

چگونه یک پیراهن برای کت و شلوار روز عروسی خود انتخاب کنیم؟

پیراهن لباس مردانه بسیار مهم است. پیراهن می تواند برای کت و شلوار نقش حمایتی ایفا کند یا می تواند به تنهایی محور اصلی لباس باشد. باید در پیراهن خود راحت باشید و در کت و شلوار عروسی خود به بهترین شکل ظاهر شوید.

هنگام انتخاب پیراهن برای کت و شلوار عروسی باید رنگ و پارچه را در نظر بگیرید. رنگ سفید بهترین گزینه است، زیرا رنگ کت و شلوار را برجسته می کند و ظاهری تمیز و شفاف با لباس سفید عروس به شما می دهد.

  • چرا رنگ سفید؟
  • به همه چیز از معمولی ترین تا شیک ترین لباس می آید.
  • عرق را پنهان می کند.
  • با هر کراواتی همراه خواهد بود.
  •  

برای عروسی های بهار و تابستان که پارچه می تواند سبک باشد، چیزی مانند پارچه 100٪ پنبه ای ساده یا البته با راه راه های بسیار ظریف به رنگ سفید مناسب است.

برای عروسی‌های پاییزی و زمستانی، پارچه باید کمی سنگین باشد و معمولاً کمی مقاوم‌تر در برابر چین و چروک که وقتی با کت و شلوار پشمی ست می‌شود، عالی خواهد بود. توجه کنید که یقه پیراهن داماد ترجیحاً باید نوک تیز باشد.

سایر موارد کت و شلوار عروسی

کفش؟

ویژگی های اساسی کفش شما باید مشکی، چرم و بند باشد. وقتی نوبت به کفه ها می رسد، در صورت امکان، به جای لاستیک به سراغ چرم بروید. ممکن است فکر کنید تفاوتی وجود ندارد، اما باور کنید، یک چیز کوچک است که باعث می شود کفش شما جذاب تر به نظر برسد.

هنگامی که می خواهید ظاهری رسمی ایجاد کنید، کفش مشکی ترجیح داده می شود. اگر لباس رسمی شما رنگ تیره دارد (به استثنای آبی تیره)، باید کفش مشکی بپوشید. برای کت و شلوارهای آبی سرمه ای باید از قهوه ای متوسط تا تیره استفاده کرد.

کراوات؟

مدل های مختلفی برای دامادهای مدرن وجود دارد که می توانند ظاهر عروسی را با یک کراوات کامل تکمیل کنند. بهترین گزینه ها رنگ آبی، کرم و عاجی در ابریشم است.

کمربند؟

از کمربند باید اجتناب شود. اگر برای روز عروسی تصمیم به پوشیدن جلیقه دارید، بهترین راه حل پوشیدن آویز است. وقتی شلواری خوش دوخت دارید، نیازی به کمربند ندارید زیرا شلوار کاملاً به شما می آید. جلیقه به طور ویژه طراحی شده تا ناحیه کمربند را بپوشانند و ظاهر شما را بسیار رسمی کنند.

دکمه سرآستین؟

دکمه سرآستین اکسسوری است که ظاهر لباس داماد را کامل می کند. پیراهن باید با سرآستین فرانسوی و بدون دکمه روی سرآستین باشد تا بتوانید آنها را با سرآستین ببندید. برای روز عروسی چند دکمه سرآستین تزیینی مانند طلایی یا نقره ای را انتخاب کنید که با کت و شلوار شما مطابقت دارد.

برای انتخاب مناسب ترین لباس داماد و نحوه انتخاب مدل کت و شلوار مطالب مجله ازدواج ایرانی را دنبال کنید.

انتخاب جنس پارچه برای کت و شلوار داماد
انتخاب کت و شلوار داماد
انتخاب کت و شلوار دامادی
کت و شلوار مناسب داماد
ازدواج ایرانی
مجله ازدواج ایرانی
فروشگاه کت و شلوار داماد
کت و شلوار داماد
اکسسوری و کت و شلوار داماد
رنگ کت و شلوار داماد
کراوات داماد
نظر شما
نظرات
3 نظر
من هزینه برام مهم نیست اصلا از کجا تهیه کنم که شما باهاشون قرارداد دارید؟ دوشنبه 9 اسفند 1400 اشکان
من مزون های حرفه ای میخوام واسه کت شلوار عروسیم؟ دوشنبه 9 اسفند 1400 حمید
سلام معرفي بهترين برند كت و شلوار دامادي ميخواستم در تهران دوشنبه 9 اسفند 1400 سجاد