ثبت آگهی
دسته ها
شهر ها
جستجو

شهر ها

ثبت رایگان آگهی در ازدواج ایرانی
ورود به پنل نمایندگان

همه مراحل ازدواج

همه مراحل ازدواج

از زمانی که آشنایی های ازدواج صورت می گیرد و قرار خواستگاری گذاشته می شود تا روز عروسی فاصله وجود دارد. ممکن است بسته به شرایط این مراحل سریع و ظرف چند ماه انجام شوند و یا ممکن است زمان زیادی سپری شود. رسم و رسوم ایرانی در مراحل مختلف انجام می شود و در آخر عروس و داماد به خانه بخت می روند. برای دانستن این مراحل و جزئیات ادامه مطلب را دنبال کنید.

مراسم خواستگاری و بله برون

در مرحله اول انجام خواستگاری و گرفتن نظر مثبت برای ادامه آشنایی ها، انجام مراسم بله برون و به نتیجه رسیدن هر دو خانواده انجام می شود.

مشاوره پیش از ازدواج

بعنوان مرحله دوم و یکی از مهم ترین مراحل، پیش از آشنایی های بیشتر باید مشاوره پیش از ازدواج به طور کامل صورت گیرد. امروزه مشاوره قبل از ازدواج از واجبات است و مهم است که برای همه زوج ها انجام شود. حتی اگر شما همسرتان را خودتان انتخاب کرده اید و پیش از معرفی به خانواده ها با هم در ارتباط بوده اید هم نیاز است که مشاوره قبل از ازدواج انجام دهید و این موضوع اهمیت کمتری نسبت به یک آشنایی سنتی پیدا نمی کند. ازدواج های این دوره با گذشته متفاوت هستند و انسان ها رفتارهای پیچیده تری دارند که شاید در یک ارتباط دوستی متوجه این موضوعات نباشید و یا حتی در آشنایی بیشتر نیز مشخص نباشد. همچنین اختلالات و بیماری های روحی بیشتری بوجود آمده که به این دلیل مهم است که مشاوره پیش از ازدواج را بعنوان مرحله اول و جدی ترین مرحله ازدواج در نظر داشته باشید.

گرفتن نامه ی محضر

در مرحله سوم شما باید ازدواج خود را ثبت کنید. برای این کار باید به محضر مراجعه کنید. مدارک شناسایی زوجین و شناسنامه پدر عروس خانم را باید همراه داشته باشید. همچنین یک قطعه عکس نیز لازم است تا به محضر تحویل دهید. سپس شما نامه ای با مهر و امضای محضر دریافت می کنید که برای تکمیل نیاز به مهر آزمایشگاه وجود دارد. توجه داشته باشید که بدون داشتن معرفی نامه آزمایش های شما انجام نمی شود.

آزمایش ازدواج

پس از مراجعه به آزمایشگاه و با ارائه معرفی نامه از محضر آزمایش اعتیاد انجام می شود. همچنین واکسن کزاز نیز تزریق خواهد شد.

پس از مراحلی که گفته شد آزمایش خون گرفته می شود تا نسبت به بیماری هایی مانند هپاتیت و تالاسمی اطمینان حاصل شود. نتیجه آزمایش را همان روز دریافت خواهید کرد. به زوج هایی که در خانواده بیماری خاص و یا اختلال ژنتیکی خاصی داشته اند توصیه می شود که آزمایش ژنتیک را علاوه بر آزمایش های ازدواج انجام دهند.

پس از گرفتن جواب آزمایش ها و بدون مشکل بودن همه ی موارد، تاییدیه را به محضر ارائه خواهید داد. نکته ای که نباید فراموش کنید این است که این آزمایش ها یک ماه اعتبار دارند و باید در این مدت عقد خود را ثبت کنید و در غیر این صورت نیاز به تجدید آزمایش وجود دارد.

ثبت رسمی ازدواج

با تعیین وقت قبلی به محضر مراجعه می کنید تا ازدواج شما ثبت رسمی شود. اطلاعات مربوط به عقد مانند میزان مهریه را باید به محضر ارائه دهید و دفتر محضر را امضاء کنید.

پس از ثبت عقد شما، در مدت زمان ده روزه عقدنامه رسمی شما آماده می شود و عقد شما جنبه رسمی پیدا می کند. یکی از کاربردهای عقدنامه تقاضای وام ازدواج است. فراموش نکنید که باید تا 6 ماه پس از ثبت عقد رسمی وام ازدواج خود را درخواست و دریافت کنید.

برای برنامه ریزی مراسم عروسی خود و یافتن بهترین سالن عقد، بهترین تالار عروسی و بهترین باغ تالارها ازدواج ایرانی در کنار شما خواهد بود.

عروسی
ازدواج
حلقه ازدواج
بهترین سالن های عقد
سالن های عقد تهران
مراسم ازدواج
مشاوره پیش از ازدواج
آزمایش ازدواج
ثبت ازدواج
عقد محضری
بهترین سالن های عقد در کرج
تالار و باغ تالار عروسی
محضر
نظر شما
نظرات
0 نظر