ثبت آگهی
دسته ها
شهر ها
جستجو

شهر ها

ثبت رایگان آگهی در ازدواج ایرانی
ورود به پنل نمایندگان

چگونه عروسی کم هزینه بگیریم؟

چگونه عروسی کم هزینه بگیریم؟

در مراسم عروسی هزینه های اضافی زیادی وجود دارند که ممکن است به نظر نیایند اما در صورتی که حذف شوند می توانند بسیار تاثیرگذار باشند. این هزینه های اضافی هیچ تاثیر خاصی هم بر بهتر شدن مراسم شما نخواهند داشت و به نوعی فقط پول شما هدر می رود. در این مطلب سعی داریم مواردی که باعث هزینه اضافی می شوند را بررسی کنیم.

کرایه لباس عروس

لباس عروس تنها لباسی است که هیچ وقت بعد از مراسم عروسی مجدد پوشیده نخواهد شد و بعنوان لباس مهمانی هم کاربردی ندارد. در عین حال هزینه زیادی صرف دوخت و خرید لباس عروس می شود. با توجه به یک بار مصرف بودن لباس عروس پیشنهاد می کنیم لباس عروسی خود را کرایه کنید و با این کار در هزینه های خود صرفه جویی زیادی خواهید کرد.

کت و شلوار مناسب

برخی از عروس و دامادهای عزیز دوست دارند لباسی که در عروسی خود به تن می کنند از برند خاصی باشد. باید توجه داشته باشید که یک لباس برند و مارک دار هزینه های عروسی شما را بسیار بالاتر می برد. کت و شلوارهایی هستند که دوخت و پارچه عالی دارند اما از مارک خاصی نیستند، انتخاب لباس با قیمت مناسب تر می تواند تاثیر زیادی بر برنامه ریزی هزینه های شما داشته باشد.

کفش عروس

تا بحال به این موضوع دقت کرده اید که کفش عروس دیده نمی شود؟ اما عروس خانم ها معمولا تمایل دارند کفش های بسیار زیبا و خاص به پا داشته باشند. کفش عروس به خاطر بلند بودن لباس عروس دیده نمی شود و کسی جز عروس خانم کفش هایش را تا پایان مراسم عروسی نخواهد دید. با این حساب با خرید کفش ساده تر می شود در هزینه ها تاثیر مثبتی گذاشت.

آرایش ساده تر به جای آرایش عروس

هنگامی که عروس خانم ها به سالن زیبایی مراجعه می کنند و اعلام می کنند که برای عروسی تمایل به داشتن آرایش فوق العاده داشته باشند، قاعدتا آرایشگر پکیج ویژه ای را پیشنهاد می کند که گران تر از سایر خدمات میکاپ و مو در آن سالن است. پیشنهاد می کنیم آرایش عروسی و موی خود را ساده تر انجام دهید و خواهید دید که در عین زیبایی چقدر می توانید هزینه ها را کاهش دهید.

برگزاری جشن عروسی در باغ شخصی و یا در خانه

می توانید مراسم عروسی خود در تالار یا باغ تالار برگزار نکنید و این هزینه را نپردازید. اگر در اقوام و دوستان باغ شخصی می شناسید می توانید مراسم خود را در آنجا برگزار کنید و یا با دعوت مهمانان محدودتر جشن خود را در خانه بگیرید.

گل آرایی کمتر

یکی از مواردی که می تواند هزینه اضافی باشد گل آرایی است. بهتر است فقط جایگاه عروس و داماد و همچنین سفره عقد گل آرایی شود. پیشنهاد می کنیم از گل آرایی تمام محل برگزاری مراسم پرهیز کنید و این هزینه را از لیست خود خط بزنید.

توجه داشته باشید که می توانید از گل های ارزان تر هم برای گل آرایی استفاده کنید.

دعوت مهمانان کمتر

نیازی نیست همه اقوام و آشنایانتان را به عروسی خود دعوت کنید. فامیل نزدیک مانند خاله، عمه، دایی و عموها از کسانی هستند که با دعوت کردن آن ها می توانید مراسم گرمی داشته باشید و در عین حال هزینه ها را کاهش دهید.

تنوع غذایی

سفارش چند نوع غذا و پذیرایی گسترده می تواند هزینه مراسم شما را بسیار بالا ببرد. اگر این تنوع را کم کنید و برای مثال فقط یک یا دو نوع غذا برای شام سفارش دهید به کم شدن هزینه ها بسیار کمک خواهید کرد. همچنین تعداد مهمانان را دقیق محاسبه کنید و بیش از ظرفیت سفارش ندهید.

تالار و باغ تالار مناسب

تالارهای عروسی بر اساس خدماتی که ارائه می دهند و منطقه ای که قرار دارند قیمت های مختلفی ارائه می دهند. می توانید به جای تالار عروسی لاکچری یک تالار عروسی ارزان تر و با کیفیت مناسب رزرو کنید.

تزئین ماشین عروس

برای تزئین ماشین عروس نیازی نیست گل های گران استفاده کنید، با گل های ارزان تر هم می توانید ماشین عروس زیبایی داشته باشید.

با استفاده از این چند راهکار می توانید برای بودجه مراسم عروسی خود برنامه ریزی بهتر و به صرفه تری داشته باشید، ازدواج ایرانی با معرفی تالار و باغ تالار عروسی، سالن آرایش عروس، مزون کرایه لباس عروس، گل فروشی و سایر موارد مربوط به جشن عروسی شما موارد مختلفی را طبق بودجه شما معرفی خواهد کرد.

عروسی
تالار عروسی
پذیرایی عروسی
ازدواج ایرانی
سالن زیبایی عروس
کفش عروس
عروسی کم خرج
عروسی ارزان
بهترین تالارهای عروسی تهران
بهترین خدمات عروسی
تزئین ماشین عروس
نظر شما
نظرات
4 نظر
سلام باتشكر از توضيحات جامع شما در جهت عروسي كم هزينه . شنبه 21 اسفند 1400 پروين
میشه جاییرو بهم معرفی کنید که عروسی خوب و کم خرج برام در بیاد باغ تالار ترجیحا شنبه 21 اسفند 1400 نسا احمدی
میشه جاییرو بهم معرفی کنید که عروسی خوب و کم خرج برام در بیاد باغ تالار ترجیحا شنبه 21 اسفند 1400 نسا احمدی
سلام پکیج کلی برای عروسی دارین؟ شنبه 21 اسفند 1400 باران منظری