ثبت آگهی
دسته ها
شهر ها
جستجو

شهر ها

ثبت رایگان آگهی در ازدواج ایرانی
ورود به پنل نمایندگان

خواب راحت در شب پیش از عروسی

خواب راحت در شب پیش از عروسی

داشتن خواب کافی علاوه بر اینکه بر سلامت جسمی شما در طول زمان تاثیرگذار است، بر زیبایی ظاهری و پوست شما نیز بسیار موثر است. طبیعی است که پیش از مراسم عروسی بعلت داشت نگرانی از چگونگی برگزاری مراسم دچار نگرانی باشید و خواب خوب و کافی نداشته باشید. 

داشتن خواب خوب در شب پیش از مراسم می تواند بر کنترل استرس در موقعیت های مختلف روز عروسی بسیار تاثیرگذار باشد. اگر در شب پیش از عروسی خود خواب کافی و مناسبی نداشته باشید در روز جشن ممکن است عصبی و کم حوصله باشید و به اندازه ای که باید از مهم ترین روز زندگی خود لذت نبرید. بنابراین ازدواج ایرانی در این مطلب به راهکارهایی برای افزایش کیفیت خواب می پردازد تا در شب پیش از مراسم عقد یا عروسی خود خواب با کیفیتی داشته باشید.

تغذیه مناسب در طول روز

وعده غذایی که در روز پیش از عروسی میل می کنید می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، به ویژه وعده ای که بعنوان شام در نظر می گیرید. بهتر است از یک میان وعده سبک قبل از خواب داشته باشید و به هیچ عنوان از نوشیدنی های کافئین دار در طول شب استفاده نکنید. یک وعده غذایی سنگین می تواند در خواب شما اختلال ایجاد کند. همچنین از خوردن خوراکی های ادویه دار و مواد غذایی که هضم سختی دارند خودداری کنید. 

فعالیت بدنی در طول روز

داشتن فعالیت بدنی در طول روز می تواند به کیفیت خواب شما کمک کند. فعالیت بدنی کافی مانند ورزش و یا پیاده روی می تواند بر کاهش استرس شما تاثیرگذار باشد و به همین ترتیب کیفیت خواب شما را بالا می برد. افزایش متابولیسم بدن شما با فعالیت های بدنی بر کاهش فشارهای روانی و استرس بسیار کمک کننده خواهد بود.

جای خواب راحت

اتاق خود را برای یک خواب راحت آماده کنید. از بالش مناسب استفاده کنید و مواردی که باعث ایجاد حساسیت در شما می شوند را از اتاق خود خارج کنید.

تنظیم ساعت خواب

حتما ساعت مشخصی به رختخواب بروید و برای زمان خواب خود برنامه ریزی داشته باشید. برنامه خواب منظم را حتما از یک هفته پیش از مراسم خود پیگیری کنید و تا شب پیش از عروسی ساعت بدن خود را تنظیم خواهید کرد. این برنامه خواب برای بالا بردن کیفیت خواب شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

گوشی موبایل را کنار بگذارید.

هنگامی که قصد خوابیدن دارید به هیچ وجه از گوشی موبایل استفاده نکنید. نور صفحه گوشی شما می تواند خواب شما را مختل کند و ساعت خواب شما را تغییر خواهد داد. چک کردن شبکه های اجتماعی خود را به زمان دیگری موکول کنید و خواب با کیفیت را در اولویت قرار دهید.

کتاب بخوانید.

خواندن کتاب می تواند علاوه بر کاهش اضطراب و افزایش تمرکز، به خواب راحت تر کمک کند. بهتر است اگر ساعت خواب شما رسیده اما حس بیخوابی دارید، این زمان را صرف مطالعه کنید.

دوش بگیرید و یوگا کنید.

دوش گرفتن با آب گرم به افزایش کیفیت خواب بسیار کمک خواهد کرد. پیش از خواب دوش آب گرم بگیرید و همچنین با انجام چند حرکت یوگا می توانید به آرامش ذهنی خود کمک کنید. تنفس صحیح و عمیق در یوگا به کاهش فشارهای عصبی شما کمک زیادی خواهد کرد.

برنامه روز عروسی خود را لیست کنید.

بهتر است یک لیست از فعالیت هایی که در روز عروسی انجام می دهید داشته باشید و در شب قبل از عروسی این لیست را مرور کنید و از درست پیش رفتن روند مراسم عروسی خود اطمینان داشته باشید. این کار به آرام ماندن ذهن شما کمک خواهد کرد.

موزیک ملایم گوش کنید.

گوش دادن به یک موزیک آرام و ملایم می تواند به کاهش تنش های ذهنی شما کمک کند. پیش از خواب حتما یک موزیک لایت و مورد علاقه تان را گوش دهید و ذهن خود را آرام کنید.

ارتباط با همسرتان را کنترل کنید.

به دلیل وجود استرس و نگرانی های پیش از عروسی، ممکن است بین شما و همسرتان مشکلات و اختلافاتی ایجاد شود که سعی کنید این تنش ها را کنترل کنید و ارتباط خود را تقویت کنید. آرامش داشتن در ارتباط شما بر ذهن و روحیه هر دو نفر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

در آخر برای کنترل نگرانی ها و برنامه ریزی راحت و مطمئن در مورد جزئیات مراسم عقد و یا جشن عروسی خود ازدواج ایرانی لیستی از بهترین تالارها، باغ تالارها، آتلیه، مزون لباس عروس و تمام مواردی که برای برگزاری مراسم نیاز دارید را برای شما آماده کرده است.

عروسی
مراسم عروسی
برنامه ریزی عروسی
بهترین تالارهای عروسی
ازدواج ایرانی
مجله ازدواج ایرانی
ازدواج موفق
جشن عروسی
بهترین عروسی
مدیریت مراسم عروسی
شب پیش از عروسی
بهترین تالارهای عروسی در قزوین
هزینه برگزاری عروسی
نظر شما
نظرات
0 نظر