ثبت آگهی
دسته ها
شهر ها
جستجو

شهر ها

ثبت رایگان آگهی در ازدواج ایرانی
ورود به پنل نمایندگان

راهنمای انتخاب حلقه نامزدی

راهنمای انتخاب حلقه نامزدی

خرید حلقه نامزدی واقعا هیجان انگیز است. شما بالاخره جفت خود را پیدا کرده اید و اکنون در جستجوی حلقه ای زیبا هستید. در حالی که خرید حلقه نامزدی بسیار جذاب و سرگرم کننده است، می تواند کمی گیج کننده نیز باشد، به خصوص که قبلاً آن را انجام نداده اید. در ادامه در مورد انواع مختلف حلقه نامزدی و مواردی را که قبل از خرید نشان باید در نظر بگیرید خواهید خواند.

انواع مختلف فلزات حلقه شامل موارد زیر است:

پلاتین: یک فلز کمیاب و سفید است که بسیار بادوام و ضد حساسیت است.

طلای زرد یا طلای سفید: طلای زرد برای استحکام بیشتر با آلیاژهای فلزی مختلف ترکیب می‌شود و کمی ارزان تر از پلاتین است.

رزگلد: رزگلد با افزودن آلیاژ مس به طلا رنگ گلگون خود را به دست می آورد. رنگ صورتی همچنین نشان دهنده عشق است و در برابر تمام رنگ های پوست عالی به نظر می رسد.

تیتانیوم: فلز سرد و خاکستری نشکن است اما تقریباً به اندازه آلومینیوم بی وزن است. این باعث می شود آن را برای مردانی که عادت به حلقه انداختن ندارند، انتخاب محبوبی باشد.

حلقه نامزدی نماد چه چیزی است؟

رومیان باستان اولین افرادی بودند که از حلقه های نامزدی استفاده کردند. زنان در روم حلقه‌هایی از عاج، استخوان، مس، سنگ چخماق و آهن می‌پوشیدند. رومی‌ها حلقه را روی انگشت حلقه چپ خود می‌بستند، زیرا معتقد بودند سیاهرگی در آنجا مستقیماً به قلب متصل است. در قرن‌های بعد، حلقه نامزدی برای نشان دادن ثروت و موقعیت شوهر بود. از آنجایی که زن قادر به مالکیت ملک یا کسب درآمد برای خود نبود، حلقه نامزدی نشان می‌دهد که زن تا چه حد می‌تواند برای حمایت مالی به شوهرش تکیه کند. امروزه نماد حلقه های نامزدی بیشتر بر عشق و تعهد متمرکز شده است. از آنجایی که حلقه ها دایره هستند، هیچ آغاز یا پایانی ندارند، بنابراین نشان دهنده عشق و ارادت بی پایان بین دو نفر هستند.

در ادامه لیستی از مواردی که قبل از خرید حلقه نامزدی باید بدانید، آورده شده است:

حلقه نامزدی یا نشان خود را از قبل سفارش دهید.

برخی از حلقه های نامزدی پس از سفارش شما ساخته می شوند که ممکن است کمی زمان بر باشد. بنابراین، برای اینکه مطمئن شوید که حلقه نامزدی خود را تا تاریخی که می خواهید تحویل می گیرید، حلقه خود را از قبل سفارش دهید. قانون این است که حلقه را 6 هفته قبل سفارش دهید، توصیه می کنیم در مورد زمان دقیقی که ممکن است طول بکشد تا حلقه شما تکمیل شود، با جواهرساز خود مشورت کنید.

مبلغ خرید یک حلقه نامزدی

واقعاً هیچ مبلغ دقیقی برای خرید حلقه نامزدی وجود ندارد. شما فقط باید چیزی را انتخاب و خرج کنید که برایتان مناسب است. بودجه شما یک تصمیم شخصی است، بنابراین به جای پیروی از قوانین سنتی به شرایط مالی منحصر به خود فکر کنید و سپس با خیال راحت برای حلقه نامزدی خود به اندازه یا کمتر هزینه کنید.

می توانید بعداً در حلقه تغییر ایجاد کنید.

اگر نمی توانید آن حلقه بزرگ و پر زرق و برقی را که می خواهید هنگام نامزدی بخرید و با بودجه فعلی شما سازگاری ندارد، به یاد داشته باشید که همیشه می توانید حلقه خود را ارتقا دهید. ارتقا حلقه های نامزدی برای سالگردها یا تولدها بسیار معمول است، پس اگر حلقه رویایی شما در حال حاضر در بودجه شما نیست، بدانید که همیشه می توانید بعدا یک حلقه بهتر تهیه کنید.

می توانید حلقه سفارشی بخرید.

خرید یک حلقه سفارشی ساده تر و مقرون به صرفه تر از آن چیزی است که فکر می کنید و ارزش زمان اضافی را دارد که ممکن است برای طراحی و ایجاد آن صرف شود. در پایان این فرآیند، شما حلقه ای خواهید داشت که شبیه به حلقه های دیگر نیست، درست مانند عشق شما.

انگشت حلقه نامزدی

به طور سنتی حلقه نامزدی در انگشت چهارم دست چپ که به آن انگشت حلقه نیز می‌گویند می اندازند. انگشت عروسی هم روی همین انگشت انداخته می شود.

اهمیت حلقه های نامزدی

بیشتر از هر مناسبت دیگری برای نامزدی حلقه خریداری می شود. این نماد جهانی عشق و فداکاری است. پوشیدن حلقه نامزدی پیام بسیار واضحی است که شما از دوران مجردی خارج شده اید و چیزی بیش از یک اکسسوری است که نشان می دهد شما قصد ازدواج دارید. حلقه نامزدی نماد یک وعده مادام العمر است و اینکه شما زندگی و عشق خود را برای همیشه به یک انسان دیگر اختصاص می دهید. بسیاری بر این باورند که حلقه برای نماد این موضوع استفاده شده است، زیرا آغاز و پایانی ندارد و ابدی است.

محبوب ترین حلقه نامزدی معمولا یک حلقه الماس است که بسیار نمادین نیز هست. چرا که سختی الماس نشان دهنده استقامت و طول عمر است.

حلقه نامزدی چه تفاوتی با حلقه ازدواج دارد؟

نماد یک حلقه نامزدی که نشان دهنده عشق بی پایان است می تواند برای توصیف حلقه ازدواج نیز استفاده شود. پس حلقه ازدواج چه تفاوتی با حلقه نامزدی دارد؟

خیلی ساده، تفاوت حلقه نامزدی و حلقه ازدواج در مرحله ازدواج است. حلقه نامزدی به طور سنتی هنگام پیشنهاد ازدواج یا زمانی که زوجی تصمیم به ازدواج می گیرند، ارائه می شود و هم قبل از ازدواج و هم اغلب بعد از عروسی پوشیده می شود.

حلقه های ازدواج در مراسم عروسی رد و بدل می شود و نشان دهنده این است که عقد رسمی ازدواج انجام شده است.

معمولاً حلقه نامزدی آراسته‌تر و شیک‌تر از حلقه ازدواج است. حلقه ازدواج اغلب یک نوار کلاسیک است که دارای الماس، سنگ های قیمتی یا تزئینات نیست.

گاهی زوج ها حلقه نامزدی را با حلقه عروسی به صورت جفت می خرند. این تضمین می کند که آنها کاملاً با هم هماهنگ می شوند، اما انجام این کار ضروری نیست. اولویت باید خرید هر حلقه در زمانی باشد که احساس کردید زمان مناسبی است.

ازدواج ایرانی امیدوار است با خواندن مواردی که مطرح شد برای خرید حلقه نامزدی یا انگشتر نشان خود راحت تر تصمیم بگیرید.

عروسی
سالن عقد
ازدواج ایرانی
مجله ازدواج ایرانی
ازدواج
جشن عروسی
اکسسوری عروس
حلقه
حلقه نامزدی
حلقه ازدواج
انگشتر نشان
اکسسوری نامزدی
جشن نامزدی
نامزدی در دوران کرونا
هزینه حلقه نامزدی
حلقه ست
نظر شما
نظرات
4 نظر
سلام حلقه های عروسیمونو از کجا بخریم که هم کاراشون شیک باشه هم قیمت مناسب باشه دوشنبه 16 اسفند 1400 زیبا
سلام جواهرفروشی برای حلقه نامزدی ست و سرویس طلا باقیمت مناسب میخوام دوشنبه 16 اسفند 1400 نادیا حبیبی
میشه بیشتر راهنمایی کنید دوشنبه 16 اسفند 1400 میترا
سلام با تشكر از توضيحات شما و راهنمايي در زمينه خريد حلقه نامزدي براي عروس وداماد شنبه 21 اسفند 1400 ميلاد