ثبت آگهی
دسته ها
شهر ها
جستجو

شهر ها

ثبت رایگان آگهی در ازدواج ایرانی
ورود به پنل نمایندگان

مراسم بله برون

مراسم بله برون

مراسم بله برون پس از آشنایی خانواده ها و پس از مراسم خواستگاری برگزار می شود. در بله برون خانواده داماد به منزل عروس خانم می روند و جمعی از بزرگ تر های عروس نیز در این مراسم حضور خواهند داشت. پس از آشنایی بیشتر بین بزرگ ترهای خانواده در مورد مواردی مانند مهریه و تعیین تاریخ عقد و عروسی صحبت و تصمیم گیری خواهد شد.

در مراسم بله برون مانند مراسم خواستگاری عروس و داماد دچار استرس و نگرانی می شوند و این مراسم برای آشنایی بزرگ تر های دو خانواده انجام می شود و از عروس خانم بله گرفته می شود. قرارهای مربوط به برگزاری مراسم عقد و یا عروسی گذاشته می شود. در اصل مراسم بله برون یک مراسم تشریفاتی به حساب می آید که برای احترام گذاشتن به بزرگ ترهای فامیل برگزار می شود.

مراسم بله برون در فرهنگ ها و شهرهای مختلف متفاوت است و رسم و رسوم های خاصی وجود دارد، در این مطلب به رسومات رایج بله برون می پردازیم.

خانواده داماد

در مراسم بله برون خانواده داماد برای عروس خانم هدیه می برند. هدایایی که توسط خانواده داماد برای عروس برده می شود معمولا شامل موارد زیر است:

  • پارچه برای پیراهن یا پیراهن آماده برای عروس
  • انگشتر و یا حلقه نشان عروس
  • چادر عروس و قرآن
  • هدایایی مانند کفش، کیف، مانتو، عطر و ساعت…

خانواده داماد هدایا را با تم خاصی تزئین می کنند و حتی می توانند تزئین هدایا را با گل آرایی انجام دهند. همچنین یک دسته گل از سمت داماد برای عروس برده می شود و یکی از موارد اصلی مراسم بله برون سبد گل خواهد بود. می توانید گل را با نظر عروس خریداری کنید و حتی حلقه ی هدیه به عروس خانم را در سبد گل قرار دهید و هدیه خود را زیباتر کنید.

حلقه ای که در بله برون برای عروس خانم هدیه گرفته می شود معمولا با سلیقه آقای داماد خریداری می شود و بهتر است بعنوان سورپرایز در نظر گرفته شود.

رسم است که در مراسم بله برون از سمت داماد شیرینی و یا کیک به منزل عروس خانم برده می شود. انتخاب به شما بستگی دارد و می توانید بین کیک و یا شیرینی انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم کیک خریداری کنید تا پس از بله گرفتن از عروس خانم و پایان قرارهای عقد و عروسی با خوردن کیک لحظات شیرین تری را سپری کنید.

خانواده عروس

میزبان جشن بله برون خانواده عروس هستند و تدارک پذیرایی از سمت خانواده عروس انجام می شود. چند نکته برای برگزاری بله برون وجود دارید که در ادامه به آن ها می پردازیم:

بله برون در منزل عروس انجام می شود پس اگر منزل شما کوچک است و تعداد مهمانانتان بیشتر از ظرفیت منزل شماست می توانید مراسم بله برون را در جایی خارج از منزل برگزار کنید. سالن های کوچکی وجود دارند که فضای کافی برای این نوع مراسم را تدارک دیده اند.

پیش از برنامه ریزی پذیرایی بله برون تعداد مهمانان را از خانواده داماد سوال کنید تا پذیرایی به بهترین شکل انجام شود. برای پذیرایی مراسم بله برون می توانید از نوشیدنی های فصل، میوه و شیرینی تدارک ببینید. همچنین فینگرفودها انتخاب خوبی برای این نوع پذیرایی هستند زیرا پذیرایی شام در مراسم بله برون وجود ندارد.

پیش از آمادن مهمان ها بهتر است یک میز را برای قرار دادن هدیه ها، گل و کیکی که برای شما آورده می شود در نظر بگیرید. برای تزئین این میز از رومیزی های رنگ روشن یا سفید استفاده کنید و با سلیقه خودتان گل آرایی و شمع آرایی انجام دهید.

در زمان بندی مراسم بله برون بهتر است مهمانان خانواده عروس پیش از مهمانان داماد در مراسم حضور داشته باشند.

مراسم بله برون یک مراسم خاطره انگیز و شیرین است که در صورت تمایل می توانید عکاسی و فیلم برداری را به یکی از افراد در جمع بسپارید.

معرفی مهمانان به یکدیگر یکی دیگر از وظایف خانواده عروس است. در مراسم خواستگاری و بله برون معمولا جو سنگینی بوجود می آید که بهتر است میزبان آمادگی و برنامه ریزی برای این لحظات را داشته باشد. بهتر است برای شکستن سنگینی فضا مهمانان را به یکدیگر معرفی کنید و همچنین از خانواده داماد بخواهید که مهمانان خود را به شما معرفی کنند.

در صورتی که می خواهید در مراسم خود موسیقی پخش کنید و پس از گرفتن بله از عروس خانم مراسم را شادتر کنید آهنگ های مورد نظرتان را از قبل آماده کنید.

در مطالب بعدی جزئیات بیشتری را در مورد مراسم بله برون قرار خواهیم داد. مجله ازدواج ایرانی را دنبال کنید.

عروسی
عقد
ازدواج ایرانی
حلقه نامزدی
خدمات عروسی
مراسم بله برون
بله برون
مراسم قبل از عروسی
سبد گل بله برون
هدایای داماد برای عروس
کیک بله برون
شیرینی بله برون
پذیرایی بله برون
خانواده عروس و داماد
نامزدی
نظر شما
نظرات
0 نظر