ثبت آگهی
دسته ها
شهر ها
جستجو

شهر ها

ثبت رایگان آگهی در ازدواج ایرانی
ورود به پنل نمایندگان

چگونه عروسی مذهبی بگیریم؟

چگونه عروسی مذهبی بگیریم؟

برای برگزاری یک مراسم عروسی مذهبی و در عین حال شاد، به دور از مواردی که با اعتقادات مذهبی برخی از عروس و دامادها هماهنگ نیست و با رضایت خانواده دو طرف عروس و داماد است مواردی وجود دارد که در ادامه به این نکات می پردازیم. 

اگر شما بعنوان عروس و داماد با مخالف هایی از سمت خانواده ها در مورد برگزاری یک مراسم شاد مواجه هستید باید به این نکته توجه کنید که ایجاد رضایت خانواده ها می تواند مراسم به یاد ماندنی و زیبایی برای شما به همراه داشته باشد که همه افراد از عروس و داماد تا خانواده و آشنایان دو طرف حس بهتر همراه با رضایت داشته باشند و تصمیم شما برای رعایت شئونات اسلامی در مراسم عروسی قابل احترام است. اما پیش از تصمیم گیری و برنامه ریزی های عروسی باید سعی کنید در مورد برگزاری مراسم عروسی خود با خانواده ها به توافق برسید و اگر مخالفتی وجود دارد زمینه سازی های لازم را انجام دهید.

برای رعایت مواردی که شاید بتوانند باعث ناراحتی خانواده ها شود و مغایر با مذهب باشد موارد زیر را رعایت کنید:

از گروه موسیقی سنتی و یا مداحی با دف و به شکل مولودی خوانی برای شادی آفرینی مراسمتان دعوت کنید. می توانید از گروه موسیقی خود بخواهید که از آلات موسیقی مورد تایید استفاده کنند. 

اگر برای ایجاد گروه موسیقی سنتی و یا مداحی خوانی به مشکل بر می خورید و مورد سلیقه خود شما نیست می توانید مراسم عروسی خود را به صورت کاملا جداگانه برگزار کنید و مجلس زنانه و مردانه را کاملا مجزا برگزار کنید. با انجام این کار می توانید اطمینان داشته باشید که تلاش خود را برای برگزاری یک مراسم مذهبی کرده اید.

اگر تغییری در گروه موسیقی خود ایجاد می کنید سعی کنید پذیرایی را بیشتر جدی بگیرید زیرا یک پذیرایی مفصل می تواند به تنهایی شادی آفرین باشد. البته برای پذیرایی بهتر باید به توان مالی خود و بودجه ای که برای عروسی در نظر دارید توجه داشته باشید.

برگزاری عروسی مذهبی شاد همیشه می تواند کمی گیج کننده باشد و تصور داشته باشید که ایده های زیادی نمی توانید داشته باشید. اما فراموش نکنید که می توانید از سرگرمی های دیگری هم برای شادتر شدن عروسی خود استفاده کنید.

برای مثال می توانید از یک شعبده باز دعوت کنید و یا مراسم آتش بازی یا تقلید صدا و سرگرمی های مجاز این چنینی برگزار کنید.

اگر در اقوام و خانواده های هر کدام از عروس و داماد کسانی را می شناسید که برگزاری مراسم به شکل مذهبی و بدون موسیقی مشکل دارند حتما پیش از مراسم به آن ها از روند مراسم اطلاعاتی بدهید تا تصمیم بگیرند می خواهند در مراسم شرکت کنند یا خیر. ممکن است شخصی در اقوام شما وجود داشته باشد که با مواجه شدن در این مراسم بدون اطلاع، حس راحتی نداشته باشد. قاعدتا شما دوست دارید که تمامی مهمانانی که دعوت کرده اید لحظات خوبی را در عروسی شما سپری کنند.

مراسم عروسی مذهبی را بهتر است در اعیاد و جشن های مذهبی برگزار کنید. میلاد ائمه می تواند انتخاب خوبی برای تاریخ عروسی شما باشد. باید توجه داشته باشید که برای برنامه ریزی و رزرو تالار عروسی خود باید از مدت ها قبل در روز عید مورد نظر خود زمان را تعیین کنید چرا که معمولا در مناسبت ها تالارهای عروسی زمان خالی ندارند.

برای عکاسی و فیلمبرداری عروسی خود با آتلیه های مذهبی و یا آتلیه هایی که هم کادر خانم و هم آقا دارند قرارداد ببندید. عکاس و فیلمبردار خانم می تواند حس راحتی بیشتری به عروس و خانم ها در عروسی بدهد.

در آخر پیشنهاد می کنیم برای برگزاری مراسم ایده آل خود، خدمات عروسی را از سایت ازدواج ایرانی انتخاب کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین مراسم عروسی را خواهید داشت.

تالار عروسی
بهترین تالارهای عروسی
ازدواج ایرانی
جشن عروسی
خدمات عروسی
عروسی مذهبی
جشن عروسی مذهبی
آتلیه عروس مذهبی
مراسم عروسی مذهبی
موسیقی سنتی در عروسی
مراسم عروسی اسلامی
عروسی مذهبی شاد
نظر شما
نظرات
0 نظر