ثبت آگهی
دسته ها
شهر ها
جستجو

شهر ها

ثبت رایگان آگهی در ازدواج ایرانی
ورود به پنل نمایندگان

چیدمان سفره عقد

چیدمان سفره عقد

چیدمان سفره عقد یکی از رسوم قدیمی ایرانی است که می توانید ایده های زیادی را در آن پیاده کنید. همچنین با چیدن سفره عقد می توانید مدیریت بیشتری بر هزینه های مراسم عقد خود داشته باشید. در این مطلب به جزئیاتی که برای چیدن سفره عقد نیاز دارید می پردازیم.

چیدمان سفره عقد به طور کلی شامل نمادهایی است که هر کدام نشانه ای از زندگی هستند. آینه و شمعدان نماد روشنایی است. در سفره عقد کله قند، نان، تخم مرغ، سکه و قرآن هم قرار می گیرد، حلقه های عروس و داماد نیز بعنوان نماد پیوند در سفره عقد گذاشته می شود. پیش از این رسم بود که سفره عقد توسط خانواده داماد تهیه و توسط خانواده عروس چیده می شد. این روزها با وجود سالن های عقد و سفره عقدهای کرایه ای دیگر چیدن سفره عقد یکی از رسم ها نیست اما هنوز کسانی هستند که به چیدن سفره عقد علاقمند هستند و اعتقاد دارن چیدن سفره عقد می تواند عامل خوشبختی برای عروس و داماد باشد.

در مرحله اول نیاز به میز و صندلی مناسب با رنگ روشن یا ترجیحا سفید دارید. چرا که صندلی های سفید جلوه ی بیشتری به سفره عقد شما می دهد. می توانید از میزهای موجود در خانه استفاده کنید. برای یک دست شدن میزها و صندلی ها از رومیزی و یا پارچه ساتن سفید رنگ استفاده کنید. توجه داشته باشید بزرگ تر بودن پارچه رومیزی می تواند جلوه زیباتری به میز شما ببخشد. حتی می توانید به جای استفاده از ساتن به ابعاد روی میز آینه تهیه کنید، با استفاده از آینه می توانید میز را درخشان تر و بزرگتر نشان دهید.

به محل قرار دادن سفره عقد خیلی توجه کنید، شما باید جایی را انتخاب کنید که نور خوبی داشته باشد تا سفره عقد شما کاملا به چشم بیاید. بهتر است ترکیبی از نورهای زرد و سفید داشته باشید.

می توانید طراحی سفره عقد خود را سنتی تر انجام دهید و از ترمه و پارچه های دست دوز ایرانی استفاده کنید. همچنین می توانید چیدمانی مدرن تر داشته باشید و از پارچه های ساتن و یا تور استفاده کنید که می تواند زیبایی خاص خود را داشته باشد. برای ظروف سفره عقد سنتی می توانید از ظروف سفالی استفاده کنید و برای سفره عقد مدرن و شیک تر ظروف جدیدتر مانند کریستال را به کار ببرید.

لیست موارد لازم در سفره عقد

  • قرآن
  • آینه و شمعدان، نماد نور و روشنایی
  • نان سنگک، نماد برکت
  • تخم مرغ، بادام، گردو و فندق نمادهای باروری
  • سکه نمادی از ثروت
  • عسل، نبات و شیرینی نمادهایی از شیرین کام بودن عروس و داماد
  • میوه هایی مانند سیب، انار و انگور نماد میوه های بهشتی

اولین چیزی که در سفره عقد مهم و لازم است قرآن و سپس آینه است. همانطور که می دانید آینه را باید روبروی عروس و داماد قرار دهید و قرآن را جلوی آینه بگذارید. در دو طرف آینه شمعدان ها را قرار دهید و از شمع ها را محکم در شمعدان قرار دهید تا خطر افتادن نداشته باشند. می توانید از شمع های وارمر هم استفاده کنید.

کل میز را باید گل آرایی کنید و گل هایی را که انتخاب می کنید با رنگ بندی و تم سفره عقد هماهنگ انتخاب کنید و همچنین در دو طرف آینه گل قرار دهید.

عسل بعنوان شیرینی سفره عقد باید در جام کوچکی ریخته شود و نبات را هم می توانید در داخل سفره بچینید و یا برای آن هم از جام استفاده کنید.

حلقه های عروس و داماد را باید در جا حلقه ای قرار دهید و در سفره عقد بگذارید. می توانید جا حلقه ای را با گل تزئین کنید. چیدمان سفره عقد به خلاقیت و ذوق شما بستگی دارد و می توانید به دلخواه خودتان عمل کنید.

کله قند یکی دیگر از گزینه های سفره عصد است که می توانید با توری، ربان و گل تزئین کنید و در سفره عقد قرار دهید. کله قند سفره عقد را می توانید با سلیقه خودتان بسیار زیبا تزئین کنید.

میوه آرایی به سفره عقد شما زیبایی بیشتری می دهد. حتما از میوه هایی مانند سیب و یا انار در سفره عقد استفاده کنید.

نان سنگک نماد برکت در سفره عقد است. باید نان را برش بدهید و یا تا کنید و با تزئینات به سلیقه خودتان در سفره بگذارید.

شیرینی علاوه بر عسل و نبات به زیبایی سفره عقد اضافه می کند. توجه کنید که از شیرینی های خشک و کوچک استفاده کنید.

عروس و دامادها معمولا در چیدن سفره عقد سوالاتی می شوند و تردید دارند. لیست ازدواج ایرانی شامل تمام موارد مورد نیاز است، باقی موارد نیازمند خلاقیت و سلیقه شما است.

سالن عقد
بهترین سالن عقد کرج
عقد
سفره عقد
بهترین سالن های عقد
عقد و عروسی
مراسم عقد
بهترین سالن عقد تهران
جشن عقد
مراسم عقد ساده
مراسم عقد در کرونا
سفره عقد کم هزینه
جشن عقد کم خرج
مراسم ازدواج
عقد در دوران کرونا
بهترین سالن عقد مشهد
نظر شما
نظرات
0 نظر